Isnin, 20 Februari 2012

Wow... Ada Bengkel Dalam Sekolah...

Tu dia bilik MPV Khas
Hangpa jangan tak percaya yang kita ada bengkel motorsikal dalam sekolah. Kalau tak percaya cuba pi area2 blok Pendidikan Khas tu ada 1 bilik terpampanglah signboard ini. Tang mana? Kat sebelah koperasi aje. Mudahkan nak cari. Tu dia, nampaknya kelas Pendidikan Khas kita sudah melangkah setapak lagi, eh bukan setapak dah, dah 20-30 tapak ke depan dah. Mau taknye, sapa tak tau mesti terkejut ada bengkel motorsikal dalam sekolah. Sebenarnya ini bukan bengkel main2, bukan bengkel untuk mat2 rempit modified motor ke, setup enjin ke apa2 ke. Tapi ini adalah salah satu inisiatif dari pihak pendidikan khas SMK Kuala Pegang untuk memberi kemahiran asas tentang dunia permotoran terutama dari segi baik pulih motorsikal.

Aktiviti mengecat motorsikal perlu ketelitian
Tahniahlah kepada cikgu2 pendidikan khas yang terlibat menjayakan bengkel ni. Bagus bengkel ni ada, sekurangnya budak2 pendidikan khas ni keluar nanti boleh gak jadi pomen2, buka bengkel sendiri ke, tah2 jangan terkejut depa jadi tokey motor. Buat motor jenama sendiri. Hangpa pulak pi beli. Hahaha. Oh ya, bengkel ni diberi nama MPV Khas, bersesuai dengan temanya dan peranannya memberi kemahiran vokasional kepada pelajar pendidikan khas. Tapi menurut Cikgu Khairurazi, bukan semua yang diberi kemahiran ni. Hanya pelajar yang berminat sahaja akan diberi pendedahan. Bukan senang nak kawal, nanti depa wat berminat, repair motor, jadi motorbot ka, payah2.

Lepas habis cat, pasang la pulak
Lupa nak bagitau, saja nak promosi skit kat kawan2 yang ada, sapa2 nak cat motor lama2 boleh la hubungi Cg Khairurazi. Saya rasa bukan cat aje, maybe nak repair motor2 tersadai pun boleh gak. Apa2 pun contact la Cikgu Khairurazi, bincang2 mana tau dapat special harga punya. Ni promosi, takdak percent ke cikgu Razi? Huhuhu...

Kreatif sungguh, motor yang buruk tadi, dicat semula dan dipasang kembali. Tengok, nampak cantikkan?
Sesi nak buka enjin. Maknanya, depa tak hanya mengecat, tapi nak repair enjin ka, semua bolehlah.

Tu dia, Wafi berposing dengan enjin yang telah direlaikan. Ha dok cangak lagi, boh apa2 yang patut

Ada motor2 yang barai macam ni pun bawai mai ja, bagi depa buat cantik2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan